top of page

אימאל'ה איזו יפה את! הלוק המושלם עבור שמלת ערב לאמא של הכלה (או החתן)

עודכן: 30 ביולי 2023

מגיעות אליי לא רק כלות על מנת לתפור שמלת כלה, אלא גם אימהות שרוצות לתפור שמלת ערב לחתונה של ביתן, ולכן בחרתי להתמקד בפוסט הזה בתפירת שמלת ערב לאמא של הכלה.


* הפוסט נכתב לאמא של הכלה אך מיועד גם לאמא של המין השני ;)




תפירת שמלת ערב לאמא של הכלה זוהי חוויה מעט שונה מתפירת שמלת ערב רגילה ומבחינת חשיבותה היא באותה רמה כמו שמלת הכלה! צריך להתחשב במעמד המרגש שהאמא של הכלה נמצאת, בצבע של שמלת הערב לאמא של הכלה שזוהי בחירה לא פשוטה, וכמובן בהתרגשות כי בכל זאת לא כל יום הבת שלך מתחתנת. נעבור על כמה סיפורים מעניינים של שמלות ערב לאמא של הכלה שיצרתי, ודרכם נלמד על כמה טיפים וטריקים של מומחית (AKA אני 😉) , בתהליך תפירת שמלת ערב לאמא של הכלה.




תפירת שמלת ערב לאמא של הכלה זוהי חוויה מעט שונה מתפירת שמלת ערב רגילה ומבחינת חשיבותה היא באותה רמה כמו שמלת הכלה

מה קריטי עבור שמלת ערב לאמא של הכלה?


טיפ המומחית: תבחרי עיצוב שלא מגביל לך את התנועה (דוגמאות לעיצובים מגבילי תנועה: חצאיות עיפרון או שרוול נופל) כי את הולכת לבלות המון שעות עם השמלה וכמובן לרקוד איתה 😉



שמלה עם שרוול נופל

חצאית עיפרון - חצאית צמודה שגולשת ע''פ הגזרה של האגן והירך

אם הכלה מבלה שעות רבות עם שמלת הערב לצורך צילומים, סידורים, וכמובן תמיכה רגשית, ולכן, חשוב לוודא ששמלת הערב לאמא של הכלה תשקף את סגנונה האישי תוך שמירה על נוחות מרבית.



חשוב לוודא שהשמלה תשקף את סגנונה האישי תוך שמירה על נוחות מרבית

הגיעה אליי אמא של כלה שהיא גם כן במקצועה מעצבת שמלות כלה וערב. היא החליטה שלתפור לעצמה שמלה אלגנטית ומיוחדת לאירוע כה סנטימנטלי תהיה משימה שמערבת יותר מידי רגש עבורה, ולכן בחרה לעצב ולתפור את שמלת הערב לחתונה של ביתה אצלי. רצינו ליצור עיצוב מורכב ומיוחד ביחד, וזאת בהחלט הייתה חוויה מעניינת ושונה לתפור שמלת ערב לאמא של הכלה שגם כן מהמקצוע.



שמלת הערב לאמא של הכלה שיצרנו הייתה א-סימטרית עם כיווצים בצד אחד של השמלה ושרוולי תחרה עדינים ארוכים עם חרוזים ואבנים, כשבצד אחד של השמלה התחרה ממשיכה לכיוון הכתף ובצד השני על אזור הכתף יש בד סאטן ירוק מבריק, על מנת ליצור שני קווי אורך אלכסוניים שונים לשמלת הערב לאמא של הכלה. יצרנו עיצוב מיוחד וגולש על הגוף בלי שזה יגביל לה את התנועה ועדיין יהיה מכבד וצנוע כפי שאם הכלה רצתה.


יצרנו עיצוב מיוחד וגולש על הגוף בלי שזה יגביל לה את התנועה ועדיין יהיה מכבד וצנוע כפי שאם הכלה רצתה.

בחירת הצבע והבדים עבור שמלת ערב לאמא של הכלה


טיפ המומחית: אם את רוצה שתהיה לך תחרה בשמלת הערב, תבחרי קודם את בד התחרה ורק אז את הבד שישלים את המראה. למצוא תחרה יפה ובאיכות טובה זוהי משימה יותר מאתגרת מאשר למצוא סוגי בדים אחרים.


למצוא תחרה יפה ובאיכות טובה זוהי משימה יותר מאתגרת מאשר למצוא סוגי בדים אחרים.

בשמלת ערב לאמא של הכלה הזו יצרנו שמלת ערב א-סימטרית בצבע ירוק. קודם כל, כפי שאתן כבר יודעות מצאנו את התחרה היפה והעדינה של שמלת הערב לאמא של הכלה. את הא-סימטריה יצרנו בחלק העליון של שמלת הערב. השרוול הארוך עשוי מתחרה צרפתית יפהפייה שמכילה אבנים נוצצות, פאייטים וחרוזים, והוא נתפר ללא שכבות נוספות, כלומר בד התחרה השקוף גולש לה על היד ורואים את הזרוע שלה מבעד לבד. באזור בית החזה כמובן שלא יכולתי להשאיר את בד התחרה השקוף ללא שכבה נוספת, ולכן הוספתי בטנה בצבע גוף שמתאימה בדיוק מושלם לצבע הגוף שלה ככה שכל הלוק מפלג הגוף העליון ועד לקצה שורש כף היד נראה כאילו המשכי. הלוק הזה נותן דגש לא-סימטריה ולבד המיוחד של השמלה, לוק של שמלת ערב לאמא של הכלה שאין שני לו.


השרוול הארוך עשוי מתחרה צרפתית יפהפייה שמכילה אבנים נוצצות, פאייטים וחרוזים, והוא נתפר ללא שכבות נוספות

באזור בית החזה הוספתי בטנה בצבע גוף שמתאימה בדיוק מושלם לצבע הגוף שלה


איזה סטייל מתאים לשמלת ערב לאמא של הכלה?


טיפ המומחית: תדגישי בשמלת הערב את מה שאת אוהבת וטשטשי את מה שפחות. אל תחפשי רק לפי העיצוב או הטרנד העכשווי, אלא לפי הגזרה שמתאימה לך!



תדגישי בשמלת הערב את מה שאת אוהבת וטשטשי את מה שפחות. אל תחפשי רק לפי העיצוב או הטרנד העכשווי, אלא לפי הגזרה שמתאימה לך!

לרוב הלוק עבור שמלת ערב לאמא של הכלה הוא שמלה אך לא אצל האמא הזו. האמא של הכלה הזו אף פעם לא לובשת שמלות, גם לא לאירועים, היא מרגישה הכי יפה ובנוח כשהיא לובשת מכנסיים ולכן, הלוק של שמלת ערב לאמא של הכלה שבחרנו הוא לא שמלה בכלל, אלא חליפה. את החולצה בחליפה יצרתי משתי שכבות – השכבה התחתונה היא בד סאטן מבריק והשכבה העליונה היא בד תחרה מפרחים גדולים ויפהפיים שאותם גזרתי בצורה א-סימטרית לשרוולי 3/4 ואת החלק התחתון גזרתי בצורה אלכסונית כדי ליצור אשליה של גובה. את צבע המכנסיים המחויטים התאמתי לצבע של החולצה בגזרה ישרה כדי שוב לתת עוד אשליה של גובה. היא רצתה להשתמש בחליפה הזו לאירועים נוספים ולכן בכוונה לא תפרתי את התחרה לתוך השכבה התחתונה כך שניתן להוריד בקלות את התחרה וכך נוצר לוק שונה שיכול להתאים למשל גם לאירועים עסקיים.


הלוק של שמלת ערב לאמא של הכלה שבחרנו הוא לא שמלה בכלל, אלא חליפה.

מתרגשת, מרוגשת , מרגשת!


טיפ המומחית: אם בחרת לתפור את שמלת הערב ולא לקנות, סמכי על התהליך ותהני ממנו 😊


כשתופרים שמלת ערב לאמא של הכלה יש בזה המון רגש. זהו יום מיוחד במינו והוא חשוב באותה מידה כמו לכלה עצמה. שינוי דעה לגבי העיצוב, האורך והגזרה יכולים לקרות מספר פעמים כאשר השמלה בתהליך תפירה. מצד אחד זה מאתגר לעשות שינויים בשמלת הערב לאמא של הכלה במיוחד בשלבים האחרונים של התפירה, ומצד שני זה מאוד חשוב לי שאם הכלה תהיה שלמה עם שמלת הערב שלה.


הלוק הנבחר עבור שמלת ערב לאמא של הכלה הזו היה שמלת ערב קצרה. מדידת אורך השמלה זהו השלב האחרון בתהליך תפירת שמלת ערב. אחרי שמדדנו את האורך הרצוי גזרנו. לאחר כמה ימים אחרי שהתייעצה עם חברותיה ובן זוגה היא הבינה שעשתה טעות, והתחרטה על כך, היא מאוד רצתה שמלת ערב ארוכה ואלגנטית כי חשבה שהלוק הזה יותר יתאים לקבלת האורחים ולטקס המכובד. ישבתי וחשבתי איך אפשר ליצור מראה של שמלת ערב לאמא של הכלה הזו שתהיה ארוכה מבלי להבליט את העובדה שכבר גזרנו לשמלת ערב קצרה. אחרי הכל, לא ניתן להאריך את מה שכבר קצר בלי שיראו את קו התפר. החלטתי לתפור חצאית ארוכה מתחת לחצאית הקצרה שתהיה כשכבה נוספת.


החצאית שיצרתי עבור לוק שמלת הערב לאמא של הכלה עשויה מבד לייקרה עדין וקליל שגולש על הגוף על מנת שלא תהיה כבדה ותיתן חופש תנועה. את המראה הזה השלמתי באמצעות סרט פלסטיק בתחתית החצאית הארוכה שאותו תפרתי לתוך החצאית על מנת ליצור וולנים (גלים בתוך החצאית) שיוצרים נפח ומראה מרשים לשמלת הערב לאמא של הכלה. היתרון של ה''טעות'' שעשינו היה שהיא יכלה להוריד את החצאית הארוכה ולהישאר עם שמלת ערב קצרה לריקודים. אף אחד מהאורחים לא האמין שזאת הייתה אותה שמלת ערב לאמא של הכלה לאורך כל הערב!



וקצת מזווית הראייה של המומחית


כשמדובר בתפירת שמלת ערב לאמא של הכלה מבחינתי זהו תהליך מיוחד לא פחות מאשר תפירת שמלת כלה. אני אוהבת ליצור לוקים שמחמיאים לגוף של האישה, שמדגישים את מה שהן אוהבות בגוף שלהן ומטשטשות את מה שפחות. ככל שהזמן עובר אנחנו צוברות ניסיון חיים, פחדים ומחשבות על עצמנו ועל הגוף שלנו. אני מאמינה שאנחנו צריכות לאהוב כל חלק בגוף שלנו, אבל אני גם יודעת שאם אישה לא מרגישה ביטחון כשהיא לובשת את הבגד אז היא לא תשים אותו יותר. לא כל סגנון, גזרה ובד מתאימים לכל אחת- לכל אחת יש את הסטייל שלה, את האופי שלה וזה מה שאני מנסה להדגיש כשאני תופרת שמלת ערב לאמא של הכלה או כל שמלה אחרת.


לכל אחת יש את הסטייל והאופי שלה וזה מה שאני מנסה להדגיש כשאני תופרת שמלת ערב לאמא של הכלה או כל שמלה


bottom of page