top of page

איך לבחור את הבד לשמלת הכלה שלך?


היי, כלות לעתיד מקסימות! מי שעדיין לא מכירה אותי, אני אולגה, מעצבת, תדמיתנית ותופרת של שמלות כלה וערב. היה לי הכבוד להיות חלק מאינספור מסעות של כלות בתפירת "האחת" – שמלת הכלה החלומית הזו שמעלה דמעות של שמחה בעיניים. בעוד שסגנון שמלת הכלה המושלם הוא ללא ספק החלטה מכרעת, בואי לא נזלזל בתפקיד הבדים לשמלת הכלה שלך! אחרי הכל, הבדים לשמלת הכלה יכולים לגרום לך להרגיש כאילו את מרחפת על ענן או תקועה בסיוט אופנתי. אז, קחי כוס קפה, ובואי נפתור את המסתורין של בחירת הבד המתאים ביותר לשמלת הכלה שלך!


אז, קחי כוס קפה, ובואי נפתור את המסתורין של בחירת הבד המתאים ביותר לשמלת הכלה שלך!

בד משי – בד לשמלת כלה הכי קלאסית שיש


אה, משי - מלכת כל הבדים לשמלות כלה! אם את מכוונת לאלגנטיות נצחית ביום הגדול שלך, הבחירה הקלאסית הזו לעולם לא תאכזב אותך. שימי לב שיש כמה סוגים של בדי משי- תחשבי על זה שבד המשי היא קטגוריית העל כמו למשל עלים ירוקים לסלט, והיא מתחלקת לתתי קטגוריות כמו חסה, עלי מנגולד ועלי בייבי. הם אמנם כולם עלים, אבל טעמם מאוד שונה אחד מהשני, וכך גם בבדי המשי.


בין התתי קטגוריות השונות תוכלי למצוא בד סאטן משי, שלו יש גוון מבריק וחלק ולרוב זהו בד שהוא יותר עבה ולא גמיש. הבד לשמלת כלה שעשוי מבד סאטן משי יכול להתאים לסגנון צמוד וגולש על הגוף, הוא מתעטף יפה ונצמד לקימורים שלך בכל המקומות הנכונים, ויוצר מראה מתוחכם וזוהר. הרבגוניות שלו מאפשרת סגנונות שמלות שונים, מקו A קלאסי ועד גזרת בת ים.


שמלת כלה מקולקצייה אורבנית שכולה מבד סאטן משי, גולשת ומדגישה את הקימורים היפים של הגוף

שמלת כלה מקולקצייה אורבנית שעשויה מבד סאטן משי למראה מתוחכם וזוהר

יש גם את בד האורגנזה משי לשמלת הכלה שלך, בד קל משקל, חצי שקוף, מעט מבריק ומחזיק ''מסגרת'' שיוצר אפקט צף. בד האורגנזה משי מחולל פלאים ליצירת חצאיות בעלות נפח ועיצוב עם שכבות וולנים (מין גלים כאלה לחצאית), המעניקות לשמלה שלך תחושה נסיכותית. כיום, בד האורגנזה אינו בשימוש נרחב בקרב אופנת שמלות הכלה, לא יצא לי להשתמש בבד הזה בשנים האחרונות כשעיצבתי שמלות כלה. אולי את תחזירי אותו לאופנה? ;)


בד אורגנזה בצבעים שונים


בד נוסף, הקרפ משי, התגלמות של תחכום ללא מאמץ. הבד הזה מתעטף יפה, עם מרקם גרגירי עדין ולא חלק כמו של בד הסאטן, שמוסיף עומק ועניין לשמלת הכלה שלך. זהו בד הרבה יותר גמיש מהסאטן, הנזילות שלו פירושה שהוא יכול להיות קצת לא סלחני אם את מתכננת להתפרע על רחבת הריקודים, אבל בשביל זה נועדה שמלת כלה שנייה! כתבתי על הנושא הזה יותר בפירוט בפוסט: שמלת כלה לריקודים - איך להרגיש נוח עם שמלת הכלה שלך מבלי לוותר על הגלאם.



בד קרפ משי - מה מתאים לתפור מהבד הזה


משי, בהיותו היופי המלכותי שהוא, מגיע עם תג מחיר מתאים. מחירי בד משי לשמלת כלה נעים החל ממחיר לכל כיס ועד למחירים גבוהים ביותר, הכל תלוי באיכות הבד, תת הקטגוריה של הבד, איפה יוצר ועם מי את קונה ואיפה ( יש לי הנחות של עד 30% בחנויות הבדים לשמלות כלה שאני עובדת איתן! אז שווה לקנות איתי 😉). כלל אצבע שיעזור לך - בד''כ בדים העשויים מחומרים טבעיים יהיו יותר יקרים מבדים סינטטיים. אם את מחפשת איך לתפור שמלת כלה שמתאימה לתקציב שלך, את יכולה לקרוא בהרחבה בפוסט: איך לחסוך על שמלת הכלה שלך ועדיין להיראות מיליון דולר?


בד שיפון - הלוחש הרך לבדים


שיפון הוא בד לשמלת כלה קל משקל ושקוף הידוע באריגה העדינה, דמויית הרשת. הוא עשוי בדרך כלל ממשי, פוליאסטר או תערובת של שניהם. אופיו הקל משקל של בד שיפון הופך אותו למושלם עבור שמלת שכבות שמוסיפות תנועה וחן לשמלת הכלה שלך. השיפון עוקב בעדינות אחר קווי המתאר של הגוף שלך, וכתוצאה מכך נותן מראה מחמיא ורומנטי. בד שיפון הוא בד נושם וקליל לשמלת הכלה שלך, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית בישראל עבור חתונות במזג אוויר חם. עם זאת, שקיפותו עשויה לדרוש פתרונות יצירתיים אם את מעדיפה כיסוי אטום יותר לשמלת הכלה שלך. גם כאן, מחירי בד השיפון הם מגוונים, בהתאם להרכב של הבד, ככל שיותר סינטטי כך כנראה יהיה פחות יקר.


שמלת כלה מקולקציית האגדות מבד שיפון

השיפון עוקב בעדינות אחר קווי המתאר של הגוף שלך, וכתוצאה מכך נותן מראה מחמיא ורומנטי.

בד תחרה - הבד לשמלת כלה הכי רומנטית שיש


מה יותר רומנטי מתחרה עדינה שמלטפת בעדינות את העור שלך? בד התחרה הוא בד לשמלת כלה שיש לו את הכוח להוסיף מגע של נשיות, קסם וייחודיות לכל סגנון. יש אינספור דפוסים ומרקמים מורכבים, ניתן למצוא תחרה מחורזת, תחרה מנצנצת עם אבנים או תחרה יחסית ''פשוטה'' ללא תוספות אקסטרא על הבד. אבל היזהרי! לא כל התחרות נוצרו שוות. בעוד שיש תחרות רכות, יש כאלה שיכולות להרגיש מחוספסות כנגד העור שלך. אז, בחרי בחוכמה, אלא אם כן את רוצה לבלות את יום חתונתך בשכלול אומנות הריקודים-גירודים. במידה ורכשת שמלת כלה עם בד מגרד, שורט או לא נוח אני יודעת גם לתקן את זה ולהוסיף חומרים, בדים או בטנה מתחת לשמלת הכלה על מנת למנוע את הגירוי על העור. לכן, בד''כ אני פחות ממליצה לרכוש את שמלת הכלה אונליין בדיוק בגלל הסיבות האלו. לתיקונים אפשריים לשמלת הכלה כתבתי בהרחבה בפוסט הבא: תיקונים לשמלת כלה וערב - מה אפשר ומה אי אפשר לעשות .


שמלת תחרה מקולקציית האגדות

שמלה שכולה תחרה שתפרתי עבור הכלה

שמלת תחרה מהקולקצייהה אורבנית - תחרה יוקרתית עם חרוזים ופנינים

בד טול – הבד לשמלת כלה מהאגדות


עבור זאת שחלמה על חתונה מהאגדות מאז שהייתה בוגרת מספיק כדי לומר "I Do", בד טול הוא התשובה לפנטזיה החלומית שלך. בד לשמלת כלה קל משקל ושקוף שמוסיף נופך של קסם לכל שמלה, ומעניק לה את התחושה האוורירית והמרחפת כשאת הולכת. ניתן לשלוט במידת הנפח הרצויה של החצאית לשמלת הכלה שלך על ידי מספר השכבות שמוסיפים. בד הטול זהו גם הבד שממנו עושים את ההינומה. בד לשמלת כלה טול זוהי אפשרות ידידותית יחסית לתקציב, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית ליצירת שכבות לחצאית. עם זאת, בשביל ליצור נפח חצאית של סינדרלה, תצטרכי הרבה מטרים מבד לשמלת כלה טול.


בד טול - עבור זאת שחלמה על חתונה מהאגדות מאז שהייתה בוגרת מספיק כדי לומר "I Do"

שמלת כלה עם חצאית טול מקולקציית האגדות

בד בטנה – מה זה?


עכשיו, בואי לא נשכח את הגיבור הבלתי מוכר של בד לשמלת כלה שלך - בטנה! הבטנה הנכונה יכולה לעשות פלאים למבנה ולנוחות השמלה שלך. אם יש משהו שאני לא מתפשרת עליו זה הנוחות בשמלת הכלה שלך, את תבלי שעות רבות בשמלה שלך, והדבר האחרון שאני רוצה זה שבמקום להנות מהרגע את תסבלי מהחוסר נוחות. חשוב שהבטנה תהיה מבד נעים, כי זהו בד לשמלת כלה שצמוד לעורך ומבד שתואם את הגזרה והעיצוב שבחרת. עבור עיצוב מחוך למשל, אבחר בבד בטנה קשיח כמו סאטן כדי לשמור על הצורה של המחוך. עבור עיצוב גולש וגמיש יותר אבחר בבטנה גמישה יותר כמו לייקרה דקה או כותנה. פליזלין הוא חומר נוסף שאני משתמשת הרבה לצורך עיצובים שדורשים יציבות כמו מחוך או צווארון. זהו בד עם דבק בצדו האחד, מדביקים אותו על הבטנה או על הבד של השמלה עצמה, כדי שהחלק לא יזוז ויישאר בצורתו המקורית.


הבטנה הנכונה יכולה לעשות פלאים למבנה ולנוחות השמלה שלך.

בחירת הבד לשמלת הכלה שלך


כלה לעתיד יקרה, למרות שבחירת הבד לשמלת כלה אכן משפיעה על העלות, היא גם מעצבת את הסטייל, האיכות והתחושה הכללית של שמלת הכלה שלך. לכן, חשוב למצוא איזון בין החזון שלך לתקציב שלך. ואל תשכחי, בין אם את עטופה במשי, מעוטרת בתחרה או מרחפת על טול, הכי חשוב שהבדים לשמלת הכלה שבחרת יחמיאו לגזרה שבחרת ולסטייל האישי שלך, ואת זה לדעתי תמיד כדאי לעשות בייעוץ עם מומחית בתחום שמלות הכלה. ציד שמלות שמח, כלה אהובה, ושתמצאי את הבד השוזר את החלומות שלך למציאות!


bottom of page