top of page

תיקונים לשמלת כלה וערב- מה אפשר ומה אי אפשר לעשות

עודכן: 7 בפבר׳ 2023

רכשת שמלה לאירוע שלא מתאימה לך במידות? אולי את חושבת שאפשר לשדרג את שמלת הכלה שקנית למשהו יותר מיוחד? מעוניינת לבצע #תיקוניםלשמלתכלה שברשותך? הפוסט הזה הוא בשבילך :)


לעיתים, בנות חוששות לרכוש #שמלתכלה שלא מתאימה להן במידות מהסיבה שהן לא יודעות אם זה בר תיקון או לא. כמו כן, הן אינן מודעות למשך הזמן שייקח לבצע את התיקונים לשמלת כלה במיוחד כאשר האירוע המיוחל מתקרב ובא, והאם זה ישתלם לתקן שמלת כלה או שעדיף כבר לתפור שמלת כלה חדשה. תיקונים לשמלת כלה או לשמלת ערב יכולים להיות מאוד מורכבים ואפילו יותר מורכבים מתפירת שמלה חדשה. פרט נוסף שחשוב לזכור הוא שיש להפקיד את התיקונים לשמלת כלה או לשמלת ערב שלך אצל תופרת מנוסה, כדי שהתיקונים שנעשו לא יהיו ניכרים לעין וישתלבו בצורה יפה בשמלה שלך. תופרת לא מנוסה אף עלולה להרוס את השמלה.


לכן, בפוסט הזה החלטתי לתת כמה טיפים לגבי אילו תיקונים לשמלת כלה וערב ניתן לעשות ואילו תיקונים לשמלת כלה וערב לא ניתן לעשות. בנוסף, אציין כמה מדידות יידרשו כדי לבצע את התיקונים לשמלת הכלה או שמלת הערב שלך.


תיקונים פשוטים לשמלת כלה וערב - הצרת שמלה וקיצור שמלה


אם שמלת הכלה או שמלת הערב שברשותך מתאימה לך פחות או יותר במידות, אך החצאית ארוכה מידי, הכתפיות ארוכות מידי, או שההיקף במותניים גדול מידי, ניתן להצר את השמלה ולקצר אותה. אלו תיקונים לשמלת כלה או לשמלת ערב פשוטים למדי, שמצריכים רק גזירת חתיכות בד עודפות לקיצור השמלה או שמצריכים פרימת השמלה בקווי התפר ותפירה מחדש בהתאם למידותייך. תיקונים לשמלת כלה וערב בסגנון הזה יצריכו מדידה אחת עד שתיים, בהתאם למספר התיקונים, ועלותם תהיה יחסית נמוכה. במקרה זה, שבו מידות שמלת הכלה או הערב גדולות יותר ממידותייך, אין לך מה לחשוש מרכישת השמלה.


שמלת כלה קצרה עם חלק עליון מתחרה
שמלת כלה קצרה- כל אחת והעדפות הקיצור שלה

תיקונים לשמלת כלה וערב- שינוי עיצוב השמלה ושדרוגה


אם את אוהבת את עיצוב השמלה, אך יש כמה פרטים בשמלה שמפריעים לך או שאת מעוניינת להוסיף פרטים לשמלה, ניתן לתקן זאת באינספור דרכים, והכל בהתאם לרצונותייך. הסרת פרטים או הוספתם באזורי קווי התפר הם חלק מהאפשרויות שיש עבור תיקונים לשמלת הכלה או שמלת הערב שלך. ניתן להוריד שרוולים, להוסיף שרוולים, להוסיף תחרה או חגורה על גוף השמלה, להעמיק את המחשוף בשמלה או להקטין אותו על ידי הוספת חתיכות בד. למרות זאת, תזכרי תמיד שהוספת פרטים לשמלה כרוכה גם במציאת בדים שמשתלבים באופן הרמוני על שמלת הכלה או שמלת הערב שלך. לכן, כדאי לשקול היטב לפני שאת קונה האם הצבע של השמלה שלך הוא יחסית נפוץ או נדיר, והאם יש סוגי בדים שיתאימו לשמלה שלך או לא. תיקונים לשמלת כלה וערב מסוג זה הם מעט יותר מורכבים, והם דורשים מחשבה עיצובית יצירתית וזמן ארוך יותר לתפירה. הזמן הממוצע לתיקונים אלו הוא 2-3 מדידות, ולעיתים מעט יותר, הכל בהתאם לכמות התיקונים ולמורכבותם.


חלון ראווה עם שמלות כלה שונות
שמלת כלה קצרה, ארוכה, פשוטה או מגונדרת- כל מה שעולה על דעתך

תיקונים לשמלת כלה וערב - הגדלת השמלה והארכתה


במקרים בהם השמלה צרה לך באזור החזה או המותניים, הריצ'רץ לא נסגר או השמלה קצרה מידי, התיקונים לשמלת כלה וערב הינם מורכבים יותר או לעיתים גם לא אפשריים. כמו שציינתי מקודם, תיקונים לשמלת כלה כמו הוספת חתיכות בד לשמלה כדי להגדיל אותה יכולים להיות בולטים לעין רק מעצם העובדה שהבד בצבע שונה מהשמלה. לפעמים ניתן להרחיב את חלקי השמלה השונים בעזרת משחק עם הגזרה של השמלה.


לדוגמה, לקוחה הגיעה אליי עם #שמלתערב שהייתה קטנה עליה באזור החזה, אך רחבה מדי באזור המותניים. לקח לי קצת זמן, אבל בסוף מצאתי פתרון יצירתי. גזרתי את החצאית שהייתה רחבה באזור המותניים, העלתי אותה לאזור שמתחת לבית החזה, מה שיצר חצאית בגזרה חדשה- גזרת A. כתוצאה מצמצום החלק התחתון של השמלה, נותרו שאריות בד תחרה. את שאריות הבד הוספתי לגב השמלה באזור הריצ'רץ כדי להרחיב את אזור בית החזה.

פתרון זה היה אפשרי רק כי החצאית עצמה הייתה ארוכה יותר מהגובה של הלקוחה. משחקים עם הבד הקיים הם תיקונים יצירתיים ומעניינים, אבל צריך לדעת שהוספה במקום אחד היא גריעה במקום אחר. כדאי לדעת שתמיד אפשרי להקטין את השמלה, אך להגדיל אותה יהיה לפעמים מורכב עד בלתי אפשרי. במידה והתיקונים לשמלת כלה או לשמלת הערב הם אפשריים, הזמן שייקח לתקן את השמלה יכול לקחת 1-3 מדידות.


גזרתי והעליתי את החצאית וכך נוצרה חצאית בגזרה חדשה

בד התחרה העודף מגזירת החצאית שימש להרחבת השמלה באיזור הגב

כל שמלה היא מיוחדת, כל תיקון הוא מיוחד


אני מקווה שהטיפים שנתתי כאן עבור תיקונים לשמלת כלה או לשמלת ערב יעזרו לך להגיע להחלטה נבונה יותר בעת רכישת שמלה לאירוע. עם זאת, זכרי שכל מקרה לגופו ותיקון כל שמלה הוא שונה. בנוסף, עלות תיקון השמלה יכול להגיע לסכום נכבד בגלל כמות העבודה שנדרשת. לפעמים, עלות תפירת שמלת כלה או שמלת ערב חדשה מאפס תהיה נמוכה או שווה למחיר של קניית שמלה מוכנה שיש לתקן + עלות התיקונים.


עבור כל לקוחה שמגיעה אליי אני מוצאת את הפתרונות המתאימים ביותר עבור שמלת הכלה או שמלת הערב שברשותה. כשם שאני מאמינה שכל תהליך יצירת שמלת כלה או שמלת ערב הוא ייחודי, כך גם תהליך תיקונים לשמלת כלה או לשמלת הערב שלך הם ייחודיים. את מוזמנת לבוא לסטודיו הביתי שלי, ונתאים באופן מושלם עבורך את השמלה שברשותך :)


שמלת כלה עם חצאית טול ומפתח גב עמוק
כל שמלה היא מיוחדת

bottom of page