top of page

שמלת כלה בתפירה אישית - למה כדאי ואיך עושים את זה נכון?

עודכן: 19 במאי 2020

’‘השמלה צריכה להתאים לגוף האישה, ולא הגוף הוא זה שצריך להתאים לשמלה.‘‘ אובר דה ג'יבנשי


וזו בדיוק הסיבה שאני אוהבת אופנה בתפירה אישית, ואלו מילות חוכמה של מעצב

אופנה הרבה יותר מפורסם ממני (בין היתר מעצב שמלת הכלה של השחקנית אודרי הפבורן!) 😊 #שמלתכלהבתפירהאישית זה להרגיש שיש לך שמלת כלה הוט קוטור שעוצבה בדיוק בשבילך, אבל במחירים שאת יכולה להרשות לעצמך.


אני רואה המון פוסטים בבלוגים של אופנה, במיוחד בלוגים לשמלות כלה מספרים לנו איך לבחור את שמלת הכלה שתתאים למבנה גופך. בפוסטים כתוב שיש מבני גוף שונים: גוף גיטרה, גוף מעוגל, מרובע וכו', אבל כאן בדיוק מתחילה הבעיה. הניסיון שלנו להכליל את מבני הגוף השונים של הנשים אולי עוזר לפשט במקצת את הבעיה, אבל זה לא בהכרח יעזור לך למצוא את שמלת הכלה שאת באמת חושקת בה, שתעיף אותך באוויר, תגרום לעיניים שלך לנצוץ וכמובן שתשב עלייך מ-ו-ש-ל-ם.


אז למה כדאי לך לקנות שמלת כלה בתפירה אישית ואיך עושים את זה נכון? (הפוסט פונה בעיקר לכלות אבל כמובן #תפירהאישית תקפה גם לשמלות ערב, תלבושות לאירועים, או אפילו סתם בגד יפה לעבודה או ליום יום).


audry hepborn
"The dress must follow the body of a woman, not the body following the shape of the dress." Givenchy

זה יפה אבל זה לא בדיוק מה שאני רוצה


הלכת לסלון כלות ואהבת את הצבע הקרמי של שמלת הכלה הזאת, אבל אהבת יותר את העיצוב של שמלת כלה אחרת ובכלל את הגזרה של שמלת כלה שלישית שממש החמיאה לך ומה את עושה עכשיו? כשאת מחליטה ללכת על שמלת כלה בתפירה אישית את פותרת בדיוק את כל הבעיות האלו. הבעיה קורית המון פעמים גם כשאת מנסה לבחור שמלת ערב לאירוע. המבחר של שמלות כלה הוא די רחב, אבל מבחר שמלות הערב יותר מצומצם ומאוד קשה למצוא שמלת ערב שתתאים לך ושבאמת תאהבי את העיצוב ואת הצבע שלה. השלמות של אותו קו תפר מדויק להפליא שגולש על גופך, הצבע של הבד שבדיוק רצית והעיצוב שאת החלטת שאת רוצה. את כל זה תוכלי להשיג כשיש לך שמלת כלה בתפירה אישית.


bridal gowns
זה יפה אבל זה לא בדיוק מה שאני רוצה

שמלת כלה בתפירה אישית - להיות בטוחה ב-100%


קודם כל, צריך למצוא תופרת ומעצבת שמלות כלה שאת באמת יכולה לסמוך עליה, שתעשה עבודה איכותית וטובה ושתוכל באמת להגשים את השמלה שבדמיונך. מאוד חשוב לחפש המלצות באינטרנט, לבקש לראות עבודות קודמות- לא רק דרך תמונות אלא גם פיזית, כך אפשר לראות את איכות הבדים שנבחרו (רואים בעין הבדלים בין בד זול לבין בד איכותי) ואיכות העבודה. כשמגיעים מהמלצות של חברות או אנשים הקרובים אלייך אז מגיעים עם רמת ביטחון יותר גבוהה, אבל כשיש לך את הקליק הראשוני עם התופרת, כשאת רואה את רמת האכפתיות ואת רמת המקצועיות שלה, תסמכי על תחושות הבטן שלך כי כנראה בחרת נכון.


yes to the dress
say YES to the dress!

אם אין אני לי מי לי


את מכירה את הגוף שלך – את יודעת בדיוק מה את אוהבת בו ומה את אוהבת פחות, את יודעת איזה בגדים מתאימים לך ומה הסגנון שמחמיא לך ואת הכי מתחברת אליו. כשאת הולכת לתופרת שמלות כלה חשוב שתדגישי לה בדיוק את הדברים האלו. בסופו של דבר, את צריכה להרגיש הכי בנוח בגופך, שמלת הכלה שלך צריכה להדגיש את כל היופי שלך, ואת כל זה את יכולה להשיג כשאת בוחרת שמלת כלה בתפירה אישית.


I am me


בחירת חומר הגלם לשמלת כלה בתפירה אישית


לא מכל בד ניתן לעשות כל עיצוב שאת רוצה. יש להתאים את סוג הבד לעיצוב הרצוי של שמלת הכלה בתפירה אישית שאנחנו רוצות להגיע אליו. יש עיצובים שצריך בד יותר נוקשה או להפך יותר גמיש, עבה או דק, שקוף או אטום, יותר כבד או יותר קל. יש שפע של מבחר סוגי בדים בכל הצבעים והגוונים, עם תכונות שונות שמאפשרות לך לבחור את הבד שאת הכי אוהבת ומתחברת אליו וגם אשר מתאים לעיצוב שלך. חשוב מאוד שתעשי את בחירת הבדים לשמלת כלה בתפירה אישית ביחד עם התופרת כדי להימנע מבחירת בד שלא מתאים לעיצוב של שמלת הכלה שלך.


איזה בד כדאי לבחור? גם הכלב החמוד לא יודע


מדידות הן חלק בלתי נפרד משמלת כלה בתפירה אישית


כשאת בוחרת לתפור את שמלת הכלה בתפירה אישית, שלב המדידות הוא קריטי על מנת ששמלת הכלה תתאים לך במדויק. אבל אל תדאגי, גם לאחר תפירת הדגם הראשוני ניתן לבצע שינויים בשמלת הכלה שלך עד להגעת התוצאה הרצויה. אל תפחדי לומר כל מה שאת חושבת על שמלת הכלה בכל שלב בתהליך תפירת שמלת הכלה, אשת המקצוע כאן בשבילך והיא יודעת כיצד לעשות את השינויים הנדרשים בכל שלב.


measurements for bridal gown
מדידות לשמלת כלה - חלק בלתי נפרד מהתהליך

שמלת כלה טובה היא שמלת כלה שמתרשמים ממנה אבל מתפעלים יותר מהאישה שלובשת אותה


כמו שהתחלתי את הפוסט הזה ככה גם אסיים אותו. שמלת כלה בתפירה אישית מאפשרת לך להרגיש ששמלת הכלה נתפרה לגופך ולא גופך הוא שצריך ''להיתפר'' לשמלת הכלה. שמלת כלה בתפירה אישית זהו תהליך כיפי ומרגש שבסופו את מתאהבת בפרי יצירתך. כל אחת יכולה להיות עם שמלת כלה בתפירה אישית, האם זו תהיה את?


tailor-made bridal gown
שמלת כלה טובה היא שמלת כלה שמתרשמים ממנה אבל מתפעלים יותר מהאישה שלובשת אותה

bottom of page