top of page

איך לחסוך על שמלת הכלה שלך ועדיין להיראות מיליון דולר?

עודכן: 24 באוג׳ 2021

איך אפשר לחסוך על שמלת הכלה שלך ועדיין להיראות מיליון דולר? הקורונה אילצה אותנו לשנות תכניות, להתגמש ולחסוך בעלויות החתונה. גם אני, תופרת ותדמיתנית לשמלות כלה וקולקציות בגדי נשים, הייתי צריכה לחשוב על דרכים יצירתיות איך להמשיך להתפרנס בתקופות הסגר. פתחתי בינתיים חנות באטסי לרכישות באינטרנט, ויצרתי קולקציית מסכות חתן כלה כיפית! מוזמנת להציץ בחנות אטסי ובעמוד אינסטגרם :)


מצד אחד, בחרתי לכתוב פוסט מאוד פרקטי שמתאים לתקופת חתונות קורונה על איך לחסוך על שמלת הכלה שלך, ומצד שני פוסט שמבין לליבך, ולכן אני רוצה שתראי איך להוציא את הדברים החיוביים מהחוויה כשאת מנסה לחסוך על שמלת הכלה שלך. תזכרי - לחסוך על שמלת הכלה שלך זה לא אומר בהכרח להתפשר ולהרגיש פחות שלמה עם שמלת הכלה שלך.



איך אפשר לחסוך על שמלת הכלה שלך ועדיין להיראות מיליון דולר?

אז איך לחסוך על שמלת הכלה שלך? בואי נצלול:

טיפ #1 - ליצור שמלת כלה ממשהו קיים במקום יש מאין


בתקופה האחרונה, הגיעו אליי המון כלות שבחרו לקנות את שמלת הכלה שלהן באינטרנט וביצעו אצלי תיקונים לשמלת כלה. אבל את לא חייבת לקנות באינטרנט! יש לך המון אופציות למצוא משהו קיים ולתקן, וכך לחסוך על שמלת הכלה שלך: תוכלי לקחת שמלת כלה ישנה של אימך או קרובת משפחה, לרכוש ממישהי שמלת כלה יד שנייה, או בירידי שמלות כלה עם סיילים ששם יש לרוב מעט מידות ועיצובים לטעמך, אבל יש שם חומר גלם לעבוד איתו אחרי זה. כל אלו יגרמו לך לחסוך על שמלת הכלה שלך, ועדיין תוכלי לתקן ולשנות את שמלת הכלה למידותייך ולטעמך! ככה את גם מצילה את הסביבה, גם חוסכת, וגם משתתפת בתהליך התיקונים והעיצוב של שמלת הכלה שלך.


בד''כ תיקון שמלת כלה קיימת תהיה אופציה יותר זולה מאשר תפירה חדשה, אבל לפעמים כמות התיקונים יכולה להיות מאוד גדולה ואז יהיה יותר פשוט וזול לתפור שמלת כלה חדשה. לכן חשוב שתשימי לב שכשאת רוצה לחסוך על שמלת הכלה שלך ולרכוש משהו שלא מתאים לך, תבדקי כמה שינויים תרצי לעשות איתה וכמה המידה לא מתאימה לך! אם זה הבדל של שמיים וארץ, עדיף לוותר ולבחור משהו שיותר מתאים למה שאת רוצה ומצפה משמלת הכלה שלך.



הכלה המקסימה שלי שבחרה לקנות ולתקן אצלי את שמלת הכלה


שמלת כלה
לתקן ולשנות את שמלת הכלה למידתך ולטעמך!

טיפ #2 אם אין אני לי מי לי – לתפור שמלת כלה בעצמך


לדעתי זאת הדרך הכי חסכונית! אם את רוצה לחסוך על שמלת הכלה שלך בצורה המירבית תתפרי אותה את! כשאת בוחרת לתפור את שמלת הכלה שלך בעצמך, ההוצאה היחידה שלך זה הבדים והזמן שלך. הייתי ממליצה לבחור באופציה הזאת רק אם יש לך ניסיון קודם בתפירה, אחרת זה אתגר לא פשוט בכלל שיכול לקחת ממך הרבה משאבים ולחץ. בפוסטים ''איך לתפור שמלת כלה בעצמך – הסודות שאף אחד לא מגלה לך'' ו- ''הצעד הראשון לשמלה שתמיד רצית: איך תבצעי מדידות גוף בעצמך'' אני משתפת בכמה טיפים קטנים שיוכלו לעזור לך בתהליך.



טיפ #3 - לא כל הנוצץ זהב הוא או במקרה של שמלות כלה כן? תפירת שמלת כלה אצל תופרת שמלות כלה


כשאת מתהלכת לך בתל אביב בין סלוני הכלות ומודדת שם את השמלות, את תראי שקצת קשה לחסוך על שמלת הכלה. ככל שהשם יותר גדול, הסלון כלות מרכזי ויותר מפואר, כך המחיר יעלה בהתאם. אם בכל זאת בא לך שמלת כלה חדשה מהניילון ולא ''משומשת'', תוכלי לחסוך על שמלת הכלה שלך אם תתפרי אותה אצל תופרת שמלות כלה. אולי זה יהיה פחות ''נוצץ'', אבל זה יכול להיות מאוד חוויתי וכמובן לא מתפשר מבחינת האיכות שבסוף את מקבלת.


תזכרי שכשאת הולכת לתופרת שמלות כלה, תצטרכי לדעת פחות או יותר מה הכיוון שלך מבחינת עיצוב וסוג הבדים שאת רוצה לשמלת הכלה שלך. בתור תופרת, תדמיתנית ומעצבת, אני לוקחת את הניסיון שלי בכל שלושת התחומים ועוזרת לך בתהליך העיצובי (מה מתאים לך ומה פחות), בוחרת איתך את הבדים המתאימים והגזרה שמתאימה לך והכל בשיתוף פעולה איתך! (יכולה לקרוא בהרחבה בפוסט ''שמלת כלה בתפירה אישית- למה כדאי ואיך עושים את זה נכון'' וגם ''כל מה שצריך לדעת כשאת בוחרת תופרת שמלות כלה''). אבל לא כל תופרת היא גם מעצבת, ולכן כדאי לך לקחת את זה בחשבון. אם זה לא מתאים לך, זאת לא הדרך לחסוך על שמלת הכלה שלך.


לתפור ולעצב את שמלת הכלה אצל תופרת שמלות כלה זה מאוד חוויתי

יצירתיות זה שם המשחק - טיפים שאפשר ליישם אצל תופרת שמלות כלה


אם את כבר יודעת שבא לך לתפור את שמלת הכלה שלך אצל תופרת שמלות כלה, הנה עוד כמה טיפים שיעזרו לך לחסוך על שמלת הכלה שלך אצל תופרת שמלות כלה:


טיפ #4 - ככל שחומר הגלם יותר זול, כך גם תוכלי לחסוך על שמלת הכלה שלך יותר


בדים שהם בד''כ יותר יקרים: משי, בד פרנזים, תחרה, תחרה מחורזת עולה אפילו יותר. בדים שהם בד''כ יותר זולים: שיפון, סאטן, לייקרה, טול. 80% ממחיר חומרי הגלם תהיה התחרה לשמלת הכלה שלך. אם את לא רוצה לוותר על תחרה על שמלת הכלה שלך, תנסי לצמצם אזורים שבהם יהיה תחרה. בתור תדמיתנית ותופרת מקצועית, חנויות הבדים מקנות לי הנחה נוספת כשהכלה נוסעת לקנות ביחד איתי את הבדים. תשאלי אם גם לתופרת שלך יש הנחה כזאת, או שפשוט תבואי לתפור אצלי ;)


שמלת כלה שכולה מבד תחרה


שמלת כלה מבד שיפון עם פס תחרה על החצאית

בנוסף, ככל שתבחרי חצאית יותר גדולה ומסיבית לעיצוב שמלת הכלה שלך כך תצטרכי יותר שכבות של בד, מה שיקשה עלייך לחסוך על שמלת הכלה שלך. כדי להימנע מקניית כמות גדולה של בדים, תוכלי לבחור בדים שיש להם נפח גדול מלכתחילה כמו טול או לבחור בפחות נפח לחצאית שלך ואז תצטרכי פחות שכבות של בד.


שמלת כלה בלרינה עם טול ותחרה
טול - ליצור נפח לחצאית ועדיין לחסוך בעלויות הבד

טיפ #5 - פתרון נוסף שעוזר לחסוך על שמלת הכלה שלך שאני מאוד אוהבת לתת לכלות שלי הוא שתי שמלות כלה בשמלה אחת


אם לוותר על שתי שמלות כלה שונות לחתונה שלך (אחת לחופה ואחת לריקודים וכו') היא הקרבה גדולה מידי בשבילך, תדעי שאת לא חייבת ועדיין תוכלי לחסוך על שמלת הכלה שלך. כמובן שלתפור שתי שמלות כלה יעלה לך יותר מלתפור אחת, אבל למעשה תוכלי לתפור שמלת כלה אחת שבה תוכלי לשנות כמה דברים במהלך האירוע וליצור אפקט שיש לך שתי שמלות כלה! סקרנתי אותך? ;) אני כותבת בהרחבה על הנושא הזה בפוסט ''שתי שמלות כלה בשמלה אחת – לתפור שתי ציפורים במכה אחת''.


אינרה רצתה לוק שיותר יתאים לחופה ואחרי זה לוק לרחבת הריקודים ;)

טיפ #6 - איך לחסוך על שמלת הכלה שלך וגם להנות מזה


תנסי לראות בתהליך של איך לחסוך על שמלת הכלה שלך כחוויה. אם לכל אחת מאיתנו היה תקציב בלתי מוגבל לחתונה זה היה יכול להיות מאוד כיף אבל אולי גם קצת משעמם! יכול להיות שיש עוד המון פתרונות יצירתיים על איך לחסוך על שמלת הכלה ולא הזכרתי אותם כאן, ואם יש לך טיפים נוספים אשמח לשמוע עליהם! מבחינתי הכי חשוב שאת תצאי מרוצה משמלת הכלה שלך לא רק מבחינת מחיר אלא גם מבחינת הרגשה. אני מאמינה שאת יכולה להרגיש מלכותית ומיוחדת במינה בחתונה שלך, גם אם את בוחרת לחסוך על שמלת הכלה שלך.


הכלה היפהפיה רז עם לב הזהב בחרה לתפור את שמלת הכלה שלה אצלי :)

bottom of page