top of page

שתי שמלות כלה בשמלה אחת – ''לתפור שתי ציפורים במכה אחת''

עודכן: 5 במרץ 2020

איך יוצרים שתי שמלות כלה בשמלה אחת? הרבה כלות בוחרות ללבוש יותר משמלת כלה אחת בחתונה שלהן. יש כלות שרוצות שמלת כלה מרשימה לחופה, בנוסף לשמלת כלה קלילה לרחבת הריקודים. כלות אחרות רוצות שמלת כלה נוחה לקבלת פנים, ושמלת כלה עם אפקט "וואו" כשהן צועדות לחופה.

לעיתים תקציב החתונה או מחסור בזמן ואנרגיה בחיפושים אחר #שתישמלותכלה לא מאפשרים זאת. הרי זה גם ככה מספיק קשה למצוא את שמלת ה-כלה ה-אחת!

בפוסט הזה בחרתי לכתוב על איך אפשר ליצור שתי שמלות כלה בשמלה אחת, כך שאין צורך יותר להתלבט על התקציב או להשקיע כל כך הרבה זמן ומאמצים בחיפושים.



שתי שמלות כלה בשמלה אחת- עליונית גלימה לשמלת כלה



בגד גוף אחד עם שתי חצאיות בשמלת כלה אחת


אם את רוצה שתי שמלות כלה בשמלה אחת שנראות שונות לחלוטין, הייתי ממליצה לך ללכת על בגד גוף ושתי חצאיות. את יכולה לתפור חצאית אחת שהיא יותר מפוארת וחגיגית לחופה או לקבלת הפנים, וחצאית קלילה ונוחה לחלק של הריקודים. בדרך כלל, שמלה מורכבת משני חלקים התפורים יחד – חלק עליון וחצאית. שמלת כלה יכולה להיות מורכבת מבגד גוף וחצאית, כאשר החצאית לא נתפרת לבגד הגוף אלא ניתנת להסרה בקלות. כך אפשר לתפור שתי חצאיות אשר שונות אחת מהשנייה בגזרה, בעיצוב ובאורך שלהן - ולהחליף ביניהן במהלך החתונה. שימי לב – חשוב לבחור את אותו סוג הבד או בדים מאוד דומים עבור החלק העליון של שמלת הכלה ועבור החצאית, על מנת שלא יבחינו שזו שמלת שני חלקים. כמו כן, יש ללבוש את החצאית בגובה המתאים לגזרה של החצאית, כך שיישאר קו אחיד ונקי בשתי שמלות הכלה בשמלה אחת שלך.


שמלות כלה תלויות על קולב

תוספת לחצאית - שני לוקים שונים לחצאית אחת


יש טרנד של שמלות כלה היוצר לוק של חצאית שתי שכבות, כך שהשכבה העליונה מכילה פתח החושף את החצאית התחתונה. איך בעצם תופרים את זה? יוצרים את החצאית התחתונה, ומעליה תופרים חצאית עליונה שהיא בעצם תוספת בד לחלק האחורי של החצאית התחתונה. גם אם את לא עפה על הטרנד הזה, קחי את הטכניקה הזאת כדי לשדרג את לוק ה''שתי שמלות כלה בשמלה אחת'' שלך. החצאית התחתונה יכולה להיות חצאית A שגולשת על הגוף שלך או חצאית צמודה, והחצאית העליונה יכולה להיות מורכבת ממספר שכבות (בדרך כלל שכבה אחת או שתיים לשמלת כלה עם נפח עדין; שלוש שכבות ויותר לשמלת כלה סינדרלה). יש להוסיף לחצאית העליונה סקוצ' או כפתורי טיק טק כדי לחבר או להסיר אותה בקלות.


שמלת כלה עם תוספת לחצאית
טרנד חצאית שתי השכבות

חלק עליון על חלק עליון – שני חלקים עליונים בשמלת כלה אחת


עד כה דיברתי על החלק התחתון של שמלת הכלה, אך אילו שינויים ניתן לעשות בחלק העליון של שמלת הכלה כדי ליצור שתי שמלות כלה בשמלה אחת? יש כמה סוגי עליוניות שיכולות לשדרג את שמלת הכלה שלך. שני סוגים נפוצים הם עליונית הנסגרת כמו ג'קט, או עליונית הנלבשת כמו חולצה. אפשר לשחק עם זה – עליונית צמודה לעומת עליונית משוחררת יכולות ליצור אפקטים שונים. עליונית מהסוג הצמוד שמתלבשת כמו חולצה, מבד תחרה (או כל בד עם אלמנטים קישוטיים), יכולה להיראות ממש כמו חלק בלתי נפרד משמלת הכלה. דוגמה לעליונית משוחררת הנסגרת באמצעות כפתורים תוכלי לראות בתמונה המצורפת. העליונית עשויה מתחרה יוקרתית שהרכבתי מחלקים בעבודת יד, והיא מקנה לשמלה מראה וינטאג'.






גלימה – לא רק למשפחת המלוכה


הטרנד הכי חם כרגע בשמלות כלה הוא גלימה שגם משנה את הלוק של החלק העליון וגם יוצרת שובל לשמלת הכלה שלך. בתמונה המצורפת תוכלי לראות איך הגלימה הנסיכותית מקולקציית שמלות הכלה שלי, הופכת את שמלת קמילה לשמלת כלה שונה לחלוטין.


שרוולים הניתנים להסרה


דוגמה נוספת היא שמלת כרמן מתוך קולקציית שמלות הכלה שלי מכילה שרוולי תחרה ארוכים עם וולן (רצועת בד עם קפלים המחוברת לקצה השרוול), האופייניים לסגנון הפלמנקו. השרוולים ניתנים להסרה בקלות ויוצרים שמלת כלה עם לוק שונה, קליל וקיצי יותר. שרוולים הניתנים להסרה זו דרך מקורית ליצור שתי שמלות כלה בשמלה אחת.



שתי שמלות כלה בשמלה אחת או בעצם שתי שמלות כלה?


בסופו של דבר, את יוצרת אשליה של שתי שמלות כלה כשבעצם יש לך רק שמלת כלה אחת. זכרי שיש לך המון דרכים ורעיונות ליצור את לוק שתי שמלות כלה בשמלה אחת, ואני הצגתי בפוסט רק חלק מהן. בחתונה שלך אף אחד לא צריך לדעת ש"שתי שמלות הכלה" שלך הן למעשה שתי שמלות כלה בשמלה אחת. כדי לעשות את הלוק של שתי שמלות כלה בשמלה אחת נכון, הקפידי על הטיפים הקטנים שנתתי לך ואם לא תגלי לאף אחד, אף אחד גם לא יידע ;) אז ששששש.... מוזמנת לשתף, אך וודאי שהפוסט הזה מגיע לידיים הנכונות, וכך הטריקים הקטנים האלה גם לא יתגלו לאורחי החתונה :)



bottom of page